Similaun 2013

Datum: 4.7. – 6.7.2013

Členové expedice: Michal, Karel, Martin, Rosťa

Doprava: Autem z Prahy do Ventu

Den 1 – Similaun Hutte

Vent 1890 m, Martin Busch Hutte 2500 m, Similaun Hutte 3017 m

Převýšení: ↑ 1127 m

Brzo ráno vyrážíme autem z Prahy do Rakouského Ventu.  Hned na to, nehledě na únavu řidiče, vyrážíme směr Similaun Hutte (cca 11:00). Do Martin Busch Hutte je to zhruba 7km do mírného stoupání, občas trochu prudčího, tady jsme ve 14:00.

Po odpočinku v chatě jdeme dál a ze začátku cesta bez sněhu a docela mírná, později se cesta proměnila v docela obtížnou, kdy jsme se neustále propadali ve sněhu někdy i po pás. To hodně zdržovalo a znepříjemňovalo výstup k Similaun chatě, kde jsme byli až kolem 18:00. Přenocovali jsme v bivaku u Similaun Hutte, ta byla vyprodaná.

Den 2 – Similaun – Vent

Similaun Hutte 3017 m, Similaun 3606 m, Vent 1890 m

Převýšení: ↑ 589 m ↓ 1716 m

Ráno v 5:30 příprava na ledovec a jdeme.  Počasí ideální, horolezců velmi málo, skvělé!, jde se moc dobře, opravdu jsme si to užili. U kříže jsme v 11:00 a oslavujeme, vychutnáváme si nádherných výhledů, která nám hora nabídla a počasí umožnilo.

Scházíme zpět do Similaun Hutte, kde si odpočineme a zvažujeme co dál. Bylo teprve 12:30 a tak se rozhodujeme že sejdeme ještě více dolů a zkusíme nocleh v Martin Busch hutte.  Bohužel v této chatě je plně obsazeno! Musíme úplně dolů do Ventu. No co se dá dělat, jdeme :(. Až kolem 19:00 jsme ve Ventu a ubytovaní a můžeme slavit :).