Grossvenediger 2011

Popis: Grossvenediger 3674m, Ledovec, Rakousko, druhý výstup

Datum: 23.6. – 26.6.2011

Členové expedice: Michal, Michal, Martin, Rosťa

Doprava: Autem z Prahy do Hinterbichlu. (zastávka v Lenoře)

Výstup: jížní stěnou od Hinterbichlu/Johannis Hütte (Krycí název Johanka)

Rozpis dnů:

1. Cesta: Praha – Lenora, noc v motelu
  2. Cesta: Lenora – Hinterbichl, Taxi k Johannis Hütte 2121m, výstup na Defreggerhaus 2936m, noc ve winterraum
  3. Výstup na Grossvenediger a sestup do Johannis Hütte, noc v Johannis Hütte
  4. Návrat do Prahy

Cesta do Hinterbichlu

Odjíždíme z Prahy v 16:00 a v 20:00 zastavujem v Lenoře k ubytování (Restaurace u pumpy).

Ráno v 7:00 snídaně na bezninové pumpě OMV a pokračujem v jízdě. Do Rakouského Hinterbichlu přijíždíme  okolo 13:00.

Výstup k Defreggerhaus (2936m)

Objednáváme Taxi, které nás odveze do chaty Johannis Hütte 2121m vysoko. Taxi není laciné, stojí 10 euro jedním směrem. Překonává velké převýšení a jede cca 20 minut. Do taxiku se vejde osm lidí i s řidičem. V chatě se jen chvili zdržíme, v 15:00 hodin stoupáme a doufáme že nahoře nebude moc lidí a najdeme místo k noclehu. Výstup nebyl nijak obtížný, po cestě nepotkáváme lidi, počasí je chladné, polozataženo, neprší, ve vyšších polohách mírné sněžení. Kolem 19:00 dorážíme k noclehárně a zjišťujeme že je až na dvě místa úplně plná. Náš tým se tedy rozděluje a Michal a Martin po úklidu malé chladné předsíně do winterraumu si v ní zařizuje noční útulek. Nebylo to nic příjemného, v předsíni totiž není moc čisto, jsou tam odpadkové koše a okno které netěsní, navíc tudy neustále chodí lidé dovnitř a ven. Aby to nebylo všechno, navíc přišla další ekipa čítající asi 5 lidí, ti se namačkali různě do koutů celého winterraumu. Po probdělé noci nebylo v malých místnostech hnutí, a proto jsme počkali až se všichni vypraví a my vyrazíme až za nimi. To bylo v 8:00, protože Maďarským horalům to trvalo hrozně dlouho.

Výstup na Grossvenediger (3674m)

Nástup na ledovec od chaty Defreggerhaus je velmi krátký ale strmý. Oblečeme potřebné vybavení a jdeme po stopách nedaleko vzdálenými skupinami lezců. Postup na ledovci začíná táhlou mírně stoupající cestou kde míjíme velmi malé trhliny a prohlubně lemující cestu. Poté začne strmý pochod nahoru kde míjíme dvě velké trhliny. Tyto dvě trhliny se dají buďto podejít zprava pod hřebenem nebo zleva. Nad trhlinama míjíme stanoviště kde stojí stožár se zvony. Počasí je pohroma, vichr, mlha, viditelnost na cca 10-20m. Poslední pasáž zahrnuje prudké stoupání po hřebenu, které končí finálním ostrým hřebínkem těsně před vrcholem Grossvenedigeru. U vrcholového kříže proběhne jen rychlé skupinové foto a scházíme dolů. Cesta dolů nebyla jednoduchá, stopy už byly značně zaváté. Ale vše dobře dopadlo a dolů jsme po sledování  dvoučlenné skupiny horalů sestoupali bez větších problémů. O krásné výhledy jsme však úplně přišli.

Závěr

Přenocovali jsme v Johannis Hütte a další den ráno nás Taxi zavezlo dolů do Hinterbichlu k autu. Cena ubytování je 20 euro a pokud máte pojištění Alpenverein tak 10 euro.

Záznam z cesty SMS, On the road

• [26.6.2011 v 7:14]
    Michal:Plan splnen-Veneiger dosazen.Po dobrem kafi opoustime Hinterbichl.
  • [25.6.2011 v 17:40]
    V 12.30hod Michal Michal Martin Rosta dobyli dlouho odolavajici vrchol GV 3674m!Pocasi uz horsi byt nemohlo asi 3x horsi jak loni.Vichr mlha snih po cely vystup a sestup.
  • [25.6.2011 v 7:33]
    Noc byla hrozna ale slapem uz po ledovci na GV POCASI PROMENLIVY pred nami jde cca 20lidi
  • [24.6.2011 v 12:31]
    Jsme u Johanky.pocasi vypada dobre lip jak v Cr.dame mistni iontovy napoj a jednoho supa a jdeme stoupat,snad bude signal i nahore.Auf Viedersehen
  • [24.6.2011 v 11:19]
    Hinterbichl dosazen – rychle prevlect a zavolat taxika,at jsme rychle u Johanky na pivo a polivku.
  • [24.6.2011 v 4:58]
    Martin-Neco teplého do zaludku a vyrazime smer Rakousy.Pocasi stejny pod mrakem zima,ale neprsi.
  • [23.6.2011 v 17:59]
    Martin Jsme na Sumave u Strazného.Je tu zima 12stupnu.Iontovy napoje nemaji,takze pijem Gambrinus:-(
  • [23.6.2011 v 14:14]
    Tak jedeeeem!!!! Rychle pryc z Prahy.